زمانی برای مستی اسبها

هذیان در تب ۳۶۰ درجه

زمانی برای مستی اسبها

هذیان در تب ۳۶۰ درجه

خیلی محرمانه

دیشب جلسه ای محرمانه با حضور خودم و عشقم انجام شد .که ناخوداگاه و ناخواسته به مساله کاریکاتور روزنامه ایران و عکس العمل آذری ها ( که نمیدونم چرا اسرار دارن از واژه ترک به جای آذری استفاده کنن و فرهنگ و تمدن بیش از سه هزار سالشون رو با فرهنگ خیلی کمتر از هزار سال ترکهای وحشی تاخت بزنن) کشیده شد.

و اما نتیجه... کاملا اتفاقی از دهن عشقم پرید که : آذری ها میخوان با آذربایجان شوروی بپیوندن و آذربایجان متحد رو تشکیل بدن.بعد از چند سال که قوا جمع کردن به ایران حمله کنن و ایران رو تسخیر کنن و اسم کل مجموعه رو بزارن ایران!!!

من این داستان رو باور میکنم .از آذری های عزیزمون بر میاد.که چیزی که الان هست و وجود داره رو خراب کنن و با کلی دنبک و دستک سعی کنن دوباره درستش کنن.

برای توضیح بیشتر پرانتزی که در بالا باز کردم باید بگم که آذری ها و کردها ساکنان بومی و اصلی ایران بودن که قبل از ورود آریایی ها در ایران زندگی میکردن. آذری ها در کوهها و سرزمین اورارتو ( حوالی اردبیل تا دریاچه ارومیه فعلی) و کردها در نواحی پایین دریاچه ارومیه یعنی تقریبا همین کردستان فعلی.

اما ترکها.قوم وحشی ای بودن که از از آسیای میانه به مرز کشورهای متمدن حمله میبردن و تاراج میکردن .تا اینکه به تدریج به یک قوم نیمه وحشی بدل شدن و در فرستی تو نستن اسیای صغیر رو ( تقریبا ترکیه فعلی) از دست مسلمانها بگیرن و دولت عثمانی رو تشکیل بدن. هنوز هم اگه درست مشاهده کنین آثار توحش در اونها از بین نرفته.

واقعا ناراحت و متاسف میشم وقتی میبینم هموطنان آذری ما که نزدیک به ۳ هزار سال پیش پادشاهی اورارتو رو بنیان گذاشتن خودشون رو ترک مینامن.

ضمنا در این کش و قوس من متوجه شدم که عشقم ستون پنجمیه.

 

نظرات 7 + ارسال نظر
انوش پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:34

اولا که ، فرمایش شما متین. حالا افتاد.
ثانیا که ، عزیز جان در این بلبشو بازار ، توهین قومی و بهتان فرهنگی و .... و یه سری دیگه از این توجیهات دهن پر کن برای اتفاقات جاری آذربایجان ، فقط یه مستمسک و یه بهانه است تا این ملت با اون بتونند دق دلشون رو از این تشکیلاتی که قلبا به اون معترض هستند ، خالی کنند. اینها همه اش توجیهی برای بیرون ریختن احساس اعتراضشون از وضعیت موجود هست.
ثالثا که ، فکرش رو بکن ، اگر هر دلیل دیگه ای غیر از یه اینچنین جریانی باعث اعتراض دسته جمعی و پر سر و صدای مردم ، در هر گوشه ای از این مملکت میشد ، چه برخوردی با این ملت میشد. قطعا همشون رو به ناف امپریالیسم جهانی میبستند و پوستشون رو میکندند.
رابعا که ، حضور جماعت فارس زبان در این اعتراضات اخیر آذری ها و عرب ها و بلوچ ها و .... این نتیجه رو توجیه میکنه.
خامسا که ، « اصرار و فرصت » رو با « ص » مینویسند نه با « س » ، عزیزم. ( عجالتا ، من اینجا به جای خانم ساروی کیجا اعلام حضور میکنم )
سادسا که ، عشق ، عشقه ، حتی اگه ستون پنجم باشه.
فدات.

شب قطبی شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:26 http://shabeghotbi.blogsky.com

دیگه تاریخ هم تدریس میکنی؟!؟
بابا این کاره!! کار درست
سااااااااااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییییییییییههههههههههه؟
چرا خدا حرفامو نمیشنوه؟

انوش سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 13:15

سایه جان،
نه به روز میکنی و نه سری میزنی، کجایی؟
نکنه شما هم داری میری سفر؟
تنها که باشی، حالت از هر چه دوری و رفتن و سفر و کم التفاطی دوستان گرفته میشه و صد رحمت میفرستی به اموات اون همیشه زنده ای که چه خوب گفت :
نفرین به سفر که هر چه کرد او کرد....

ساروی کیجا چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:14

البته منظورت از «اسرار دارند» همون «اصرار دارند» است دیگه ؟؟؟

سلماس پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 21:11

شما فارس های خوک که از ازدواج کردن با خواهران و مادران خود و فروختن نوامیس خودتان به اعراب ابایی ندارید در مورد ترک بودن و اصلیت اهالی آذربایجان حرف نزنید .

سلماس پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 21:18

شما همین که زنانتان را به اعراب جههل می فروختید برایتان بس است

امیر از تبریز سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 19:41 http://amirmail.persianblog.ir

ما تورک هستیم
کسی که ما به ما وحشی بگه سگ زاده ای بیش نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد